Sokan bátran vágnak bele az autó feltuningolásába, akár olyan helyzetekben is, amikor az adott motor számára az több kárt okoz, mint hasznot – hiába akár az ideiglenes teljesítménynövekedés. A motoroptimalizálás ezzel szemben olyan biztonságos lehetőség, ahol az adott jármű és motor műszaki tulajdonságainak megfelelően történik a vizsgálat, fékpadon, szakszerű körülmények között.
Az AET CHIPtuning csapata autók teljesítménymérésével foglalkozik görgős fékpadon. Fő tevékenységeik közé tartozik a motoroptimalizálás, a chiptuning és a fogyasztáscsökkentés elérése is. A hatásfok növekedését pedig a jármű motorvezérlő egységének szoftveres átprogramozásával érik el.
Mit értünk motoroptimalizálás alatt?
A motoroptimalizálás szó több, mint marketingfogás. Ugyebár valószínűleg sokszor hallottuk már a chiptuning kifejezést, és sok is a hasonlóság a kettő között. A különbség főként a finomra hangolásban rejlik. Ebben az esetben a legfontosabb mérőműszer a DYNO teljesítménymérő fékpad. Egy chiptuning pedig lehet akár az autó teljesítményének maximális növelése is – mondjuk, egy versenyautó esetében. Az optimalizálás ezzel szemben arról szól, hogy a lehető legideálisabb teljesítményt hozza az autó.
Az első és legfontosabb adatok egyike persze az, hogy mekkora teljesítménye volt alapból a járműnek. Sok olyan eset is van, amikor a gyári beállítások nem indokolják az ilyen jellegű beavatkozást. Először tehát a mérés, kivizsgálás és tesztelés a fontos. Ha pedig van létjogosultsága szakmailag a motoroptimalizálásnak, el lehet kezdeni a műszeres, szoftveres beavatkozást is.
Egy DPF / FAP részecskeszűrős autó regenerálásának eredményei
Akinek valamilyen DPF / FAP részecskeszűrős autója van, feltűnhetett már neki, hogy tartós haladásnál, konstans terhelés vagy kisebb gyorsítások esetén a jármű teljesítménye hagy némi kívánnivalót maga után. Ilyenkor lényegében arról van szó, hogy a DPF részecskeszűrő éppen regenerálja, tisztítja magát. Ennek kiküszöbölése érdekében hatékony megoldás, ha a motor paramétereit úgy módosítják, hogy az idézze elő a kipufogó átmelegítését.
A DPF részecskeszűrős autók többségénél ez a fajta optimalizálás elvégzése egy jó alternatívát képez, de hasonló, kisebb léptékű szoftveres módosítások is hasonló célt érhetnek el – akár már típusú járművek esetén is.
Motoroptimalizálás és / vagy chiptuning szakszerűen és biztonságosan, fékpadon
Az AET CHIPtuning szakemberei a DPF részecskeszűrő regenerálást a legmodernebb, 4*4 teljesítményérő fékpadon hangolva, teljesítményméréssel igazolva, a biztonságos tűréshatárokat szigorúan betartva végzik el. Amennyiben nem az autó indokolatlan széthajtása a célod, hanem egy finomhangolás, optimalizálás adottságainak megfelelve, egy ilyen jellegű beavatkozás kisebb csodákra lehet képes.