Árazás modul ERP rendszerben

Legyen szó kkv-ról vagy multinacionális cégről, minden esetben fontos, hogy a mindennapi munkavégzés hatékonyan, átláthatóan történjen. Ebben segíthetnek a vállalatirányítási szoftverek, melyek egyfajta keretet adnak a működéshez.

Ez a szükséglet egyre több és több ERP rendszert hoz létre. Vannak, amelyek csak egy-egy szegmensre fókuszálnak, mint a bérszámfejtés vagy a raktározás. Ezekből ki lehet választani azt, ami az adott vállalkozásnak fontos lehet. Ugyanakkor problémát okozhat, hogy az ilyen különálló részegységek egymással nem kommunikálnak, így a belső céges működés sem tud annyira hatékony lenni.

Választható az egész céget érintő, integrált vállalatirányítás rendszer is. Igaz, ez drágább, de nem kell külön egységeket megvásárolni, és a folyamatok automatizálása is egyszerűbb lesz. A modernebb szoftverek, mint amit a D4S is kínál, felhőalapúak, így bárhonnan lehetséges velük a munkavégzés. 

ERP modulok

Jó, ha az ERP-nek többféle modulja is van, mert ezek közül kiválaszthatod azt, amire a vállalkozásodnak szüksége van. Mivel egy rendszeren belül működnek, így a szinkronizálás sem jelent majd problémát. Sőt, költséghatékonyabb megoldás is, mert csak azt vásárolod meg, ami az adott munkavégzést támogatja.

Vannak például a partneri kapcsolatokat kezelő vagy a HR folyamatokat menedzselő egységek. De léteznek a kontrolling folyamatokat, a beszerzést vagy akár a raktározást és az árazást érintő modulok is.

Mire jó az “árazás” modul?

Ezzel az egységgel alapvetően az értékesítési folyamatokat lehet megkönnyíteni. Létrehozható új árazás, kialakíthatók kedvezmények. A D4S ERP esetében például létezik ún. Új Termék Kedvezmény almodul is, amellyel akciókat lehet beállítani értékhatár, mennyiség vagy időszak szerint. Vagy ott van az Új Árkategória alegység, ahol partnercsoportokhoz lehet árkategóriákat rendelni. Ugyanezt megtehetjük a szerződött árakkal is, melyhez szintén kapcsolhatunk bizonyos partneri köröket. A Prioritás Beállításokban pedig a különféle árkategóriák sorrendjét lehet fixálni.

Milyen funkciók léteznek az “árazásban”?

Ha az árazás modulra van szüksége a vállalkozásodnak, akkor vesd össze, milyen piaci lehetőségek kínálkoznak ezen a téren. Mire érdemes figyelni?

  • Legyen mód a partnerszerződések feltöltésére.
  • Jó, ha van olyan funkció, amivel a termék-, illetve bizonylatkedvezményeket lehet beállítani.
  • Nem árt, ha meg tudsz adni árkategóriákat és szerződött árakat is.
  • Ennek mentén árstratégiát is ki lehet alakítani.
  • A prioritás és a különféle listanézet funkciók pedig még átláthatóbbá teszik a munkavégzést.

Látható, hogy olyan vállalatirányítási rendszert érdemes választani, ami skálázható és különféle vállalkozásokra is adaptálható. Ha moduláris a felépítése, az nagy előny, mert kezdetben indulhatsz akár 1-2 részegységgel, majd fokozatosan bővítheted a kört. Fontos, hogy jól integrálható legyen más rendszerekhez is, és előnyös, ha a szoftver felhőalapú.

Iratkozz fel!

Szeretnél a lényegre törő, válogatott cikkeket és tippeket kapni? Iratkozz fel, és megkapod a heti best of-ot, zaj nélkül.

Kiemelt cikkek

Amikor a YouTube már tudja, hogy nem te vagy az a videón – új korszak a deepfake ellen

Amikor a YouTube már tudja, hogy nem te vagy az a videón – új korszak a deepfake ellen

Vörösfény-terápia – használ-e valóban az öregedés ellen, vagy csak újkori mítosz?

Vörösfény-terápia – használ-e valóban az öregedés ellen, vagy csak újkori mítosz?

tudatalatti manipuláció

Szubliminális, tudatalatti reklám – működik?

The Next
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.