Időnként minden cég életében történnek bizonyos változások, ilyen lehet például a munkakörök átszervezése, az iroda átköltöztetése vagy akár egy új szoftver bevezetése.
Ám míg egyesek örömmel fogadják az efféle fejlesztéseket, addig ott van az “örök elégedetlenek” tábora is, akik nehezen lépnek ki a komfortzónájukból, nem fogadják szívesen a változásokat. Nekik eleinte bizonyára a MiniCRM bevezetése is csak egy felesleges nyűgnek tűnik majd.
Persze idővel rájönnek majd, hogy mennyire megkönnyíti a munkájukat, de mivel győzd meg őket a kezdeti időszakban? Adunk pár tippet.
- A “nemszeretem” feladatoktól való megszabadulás
Minden cégnél akadnak olyan teendők, melyeket rendszeresen el kell végezni, viszont monotonok, időigényesek, ezért senki sem szereti csinálni őket.
Ilyen lehet például a számlák és díjbekérők kiküldése az ügyfelek felé, az új érdeklődők adatainak rögzítése és a “köszönjük, hogy felvette velünk a kapcsolatot” jellegű levelek megírása, a beérkező önéletrajzok rendszerezése, és így tovább. Ezek tipikusan azok a feladatok, amiket mindenki igyekszik átpasszolni valaki másnak.
Ám erre többet nem lesz gond, ha ott a CRM! Ez a szoftver ugyanis nemcsak rengetegféle automatizmussal könnyíti meg a munkát, hanem integrálható is más szoftverekkel, így a repetitív munkafolyamatok nagy részét könnyűszerrel elvégzi. Így ezekkel többé egyetlen kollégának sem kell vesződnie, elég, ha csak ellenőrzi valaki, hogy mindent rendesen végez-e a rendszer.
- Kevesebb adminisztráció
Minden adatot több helyre rögzíteni, majd a táblázatokat, dokumentumokat továbbküldeni az illetékes kollégáknak, az adatbázist folyamatosan frissíteni… ezek rengeteg időt és energiát emésztenek fel, de ha mostantól minden adatot a CRM-ben tároltok, akkor az élet sokkal egyszerűbb lesz!
Minden kollégának lesz egy profilja, amivel használja a rendszert, a Mai napom nézetben listába szedve láthatja a feladatait határidőkkel együtt. A teendőket lehet halasztani, átadni másik kollégának, jegyzeteket írni hozzájuk és így tovább.
Sőt, a külső e-mail programban írt leveleket is be lehet archiválni a kapcsolódó adatlapokra, így tényleg minden egy felületről érhető majd el, ami lényegesen csökkenti az adminisztrációt.
- Helyfüggetlen munka, több szabadidő
Eddig azért nem tudtad bevezetni a cégnél a home office-t mert a vállalati rendszert csak az irodai gépekről lehetett elérni? Hahó, ez itt a 21. század! A miniCRM egy felhőalapú szoftver, vagyis a munkatársaid bárhonnan hozzáférnek laptopról, tabletről vagy okostelefonról is.
Így aki otthon akar dolgozni, az a kanapéján ülve is be tud lépni a rendszerbe és elvégezni a teendőit. A home office által pedig megspórolják az ingázás idejét, így több szabadidejük marad, amit pihenéssel, hobbival vagy a családdal tölthetnek. A munka-magánélet helyes egyensúlya pedig nagymértékben növeli az alkalmazottak elégedettségét.