Hogyan tedd hatékonyabbá az e-mail marketinget a cégedben?

2024. április 10.

Bár egyesek szerint az e-mailezés, e-mail marketing ma már a múlt, ám a tapasztalatok azt mutatják, hogy nincs igazuk. Persze a klasszikus, tömegesen kiküldött, sablonszerű levelek fénykora valóban leáldozott, hiszen a világ változik.

Ha azonban jól csinálod, akkor ma is ki tudsz tűnni a tömegből, és elérni azt, hogy a hírleveleidet ne csak megnyissák a címzettek, hanem sokukból ügyfél vagy vásárló is váljon! Mutatunk is ehhez pár remek tippet. A “nulladik” tanácsunk pedig az, hogy fontold meg a MiniCRM használatát, ami az e-mail küldésben is rengeteget segít majd a cégednek.

Készíts személyre szabott e-maileket!

Ha most cégvezető helyett magánemberként gondolkodsz, te is beláthatod, hogy egyáltalán nem meggyőzőek az olyan levelek, amikről elsőre látszik, hogy semmi személyes nincs bennük, rajtad kívül még sok más ember is ugyanezzel a szöveggel kapta, és még a benne lévő ajánlat is teljesen irreleváns számodra. Ezeket vagy meg sem nyitod, vagy beleolvasás után rögtön repülnek is a kukába. 

Ha viszont egy e-mailben nem csupán a neveden szólítanak, hanem esetleg visszautalnak egy korábbi kapcsolatfelvételre, igénybe vett szolgáltatásra, sőt olyan ajánlat szerepel benne, ami megoldást kínálhat a konkrét problémádra, az már mindjárt másképp hangzik, igaz? Nos, mindenki így van ezzel, ezért érdemes ebből az irányból megközelíteni az egész e-mail marketinget.

Persze a megfelelő technikai háttérre is szükség van ahhoz, hogy ilyen leveleket tudj írni, hisz azt mégsem várhatod el a marketinges kollégától, hogy kézzel, egyenként megírva küldözgessen ki több száz e-mailt. A MiniCRM-mel azonban az efféle feladatokat könnyedén automatizálhatod.

Legyenek külön ügyfélcsoportok!

Minden ember más és más, ezért értelemszerűen a céged termékei/szolgáltatási iránt érdeklődőket sem lehet egy kalap alá venni. 

Fontos különbséget tenni például a demográfiai jellemzők szerint, de célszerű külön venni azokat is, akik eltérő ügyféléletúttal rendelkeznek, más-más felületeken találtak rátok, illetve B2B cég esetében az sem mindegy, hogy az adott érdeklődő egy egyéni vállalkozó vagy egy milliárdos multicég. 

Az egyes csoportokkal pedig másképp kell kommunikálni, nem ugyanazok az ajánlatok lesznek számukra relevánsak, így értelemszerűen eltérő szövegezésű levelekre is lesz szükség. 

Ne feledkezz meg a régi ügyfelekről sem!

Az e-mail marketing szuper eszköz az új érdeklődők bevonzására, de közel sem csak erre használható. Érdemes néha egy kicsit felkeresni a már meglévő, de aktivitást nem igazán mutató ügyfeleket, és felajánlani nekik valamilyen kedvezményt, egy nagyobb csomagot, vagy esetleg egy lehetőséget, hogy az elsők között próbálhassák ki a legújabb szolgáltatásotokat. 

Ebben az esetben is nagyon fontos, hogy minél személyre szabottabb legyen az e-mail szövegezése. Ehhez viszont szükség lesz a háttérinformációkra: tudnod kell, hogy milyen státuszban van az ügyfél, jelenleg milyen szolgáltatása aktív nálatok, mi iránt érdeklődött korábban, stb. Egy CRM rendszerrel ez nem probléma. 

Ajánló

A géllakkok tartósságának titkai

A géllakkok tartósságának titkai

A műkörmösök körében felmerülő egyik leggyakoribb kérdés az, hogy vajon melyik lehet a legtartósabb géllakk. Hiszen senki sem szeretne több terméket...

bővebben
Szeretsz játszani? És tudsz is?

Szeretsz játszani? És tudsz is?

Minden bizonnyal számodra is ismerősek Fodor Ákos igencsak híressé vált szavai, amelyek arra hívják fel a figyelmet, hogy soha nem szabad magunkat...

bővebben