A Facebook hirdetés sok szempontból olyan, mint egy beszélgetés a célcsoportoddal – de hogy ez a kommunikáció mennyibe kerül, az sok mindentől függ. Az árakat nem lehet egyetlen sablon szerint meghatározni, hiszen minden kampány más és más.
A célközönség összetétele, a promotálás célja, az időzítés, sőt még a reklámanyag kreatívja is hatással van a végösszegre.
A célzás hatása a költségekre
Ha egy szűk, jól körülhatárolható közönséget szeretnél megszólítani – tegyük fel vásárlásra kész érdeklődőket egy életmód termékeket forgalmazó webáruházban –, az nagyobb versennyel járhat, így a kattintások vagy megjelenések díja is magasabb lehet. Egy szélesebb, kevésbé specifikus célcsoport viszont jóval kedvezőbb áron is elérhető. Ezért fontos, hogy pontosan tudd, kiket szeretnél megszólítani, és ehhez igazítsd a Facebook hirdetés stratégiádat.
A kampány célja is sokat nyom a latban
Nem mindegy, hogy ismertebbé szeretnél válni, vagy az a célod, hogy az emberek vásároljanak, feliratkozzanak, esetleg kitöltsenek egy űrlapot. A Facebook rendszere mindig arra törekszik, hogy a hirdetéseket olyanoknak mutassa meg, akik a legnagyobb eséllyel hajtják végre az adott műveletet. Ha például vásárlásösztönző kampányt indítasz, mélyebbre kell nyúlnod a zsebedbe, mint egy általános ismertségnövelésnél.
Kreatív tartalom – a siker kulcsa
Hiába a jól célzott kampány, ha a hirdetés unalmas vagy nem kelti fel az érdeklődést. Egy ütős kreatív vagy egy eltalált szöveg sokat javíthat az eredményeken. Minél többen kattintanak az ajánlatodra, annál jobbnak ítéli meg a rendszer – így még kedvezőbb áron jelenhet meg a jövőben.
Mikor érdemes hirdetni? Az időzítés nem mindegy
A hirdetési díjak időszakonként is eltérhetnek. A népszerű ünnepek környékén – amikor sok cég kampányol egyszerre – jellemzően magasabbak az árak. Nyugodtabb periódusokban viszont olcsóbban tudsz ugyanannyi emberhez eljutni. Ezért érdemes előre gondolkodni, és megtervezni, mikor futtatod a kampányaidat – főként, ha adott erre egy költségkeret.
Mennyit érdemes havonta hirdetésre fordítani?
Nincs univerzális összeg, ami minden vállalkozásra érvényes lenne, de irányt lehet szabni. Aki most ismerkedik a platformmal, annak fontos, hogy elegendő pénzt szánjon a kezdeti tesztelésre. Egy ilyen időszakban a cél az, hogy kiderüljön, melyik célzás, kreatív vagy promóciós forma működik a legjobban.
Mi a helyzet, ha nem saját magad kezeled a hirdetéseket?
Ha nem szeretnél vagy nem tudsz napi szinten foglalkozni a kampányokkal, bevonhatsz egy szakértőt. Az Optimalizált csapata komplex megközelítést kínál: stratégiát tervez, kreatívokat készít, és optimalizálja is a hirdetéseket.
A Facebook hirdetés árát sok minden befolyásolja, de a legfontosabb mindig az, hogy tudatosan tervezd meg a kampányaidat. Ha jól célzol, kreatív megoldásokat használsz, és rugalmasan állsz hozzá az eredményekhez, akkor akár kisebb költségvetéssel is meglepően jó eredményeket érhetsz el.