A podcastnek érdemes felkerülnie a YouTube-ra is. Nem javasolt kihagyni ezt a lehetőséget, hiszen onnan is lehet érdeklődőket szerezni. A cikkben annak járunk utána, hogy ezt hogyan lehet megtenni, mire érdemes figyelni ezen a téren.
A podcast akkor is kerüljön fel a YouTube-ra, ha nincs kamerával rögzített videó. Amennyiben van, akkor pedig nagyságrendekkel jobb számokat lehet elérni. Mutatunk néhány típust, amelyeket javasolt kipróbálni. Ha segítségre van szükség, érdemes megkeresni a profi stúdióval, szerkesztői és vágói csapattal rendelkező Brocasterz podcast ügynökség szakembereit.
Kamerával vagy kamera nélkül
A YouTube akár ezen a téren is domináns platformmá válhat, hiszen új funkciókkal bővült. Van egy URL, ahonnan elérhetők ezek a tartalmak, szóval itt is érdemes minden műsort közzétenni.
Milyen típusú videókat javasolt készíteni? Ezzel kapcsolatban azt kell végiggondolni, hogy sor kerül-e kamera használatára. Továbbá azt, hogy rövid klipek, teljes epizódok vagy mindkettő közzé lesz-e téve.
A marketing terén sokat számít, hogy látszik-e az emberek arca. Természetesen a podcasttípusok között a videós változatok a legnépszerűbbek a YouTube felületén, nagy értéket képviselhetnek. Hátránya is van a kamera használatának, mégpedig az, hogy a munkafolyamathoz időt, erőfeszítést és költséget ad hozzá.
Rövid klipek vagy teljes epizódok?
Nem kell a kettő között dönteni, a legjobb ha mindkettő helyet kap a stratégiában. Az egész adás feltöltésével azok számára is elérhetővé lehet tenni a műsort, akik nem használnak Apple Podcastet, Spotify-t vagy más hasonló alkalmazást.
Ha a tartalom legalább 30 perces, célszerű egy kis ízelítőt adni, a legjobb pillanatokat megosztani, hogy a hallgatók kedvet kapjanak a teljes verzió meghallgatásához.
Ennek több szintje van:
- lehet több energiát tenni a shownote-okba, és időbélyegekkel ellátva tartalmat nyújtani,
- lehet a műsorok elejére rövid ízelítőket, kis trailereket bevágni,
- lehet rövid tartalmakat (samples) is gyártani külön publikált videóként.
További lehetőségek
Készülhet live közvetítés az interjúról vagy a panelbeszélgetésről. Ebben az esetben minimális utómunkával vagy anélkül kerül ki YouTube-ra a rögzített anyag. Audiorészletek, vagyis audiogramok is készülhetnek, amelyek költsége alacsony és kevés erőfeszítést igényelnek, mert nincs szükség kamerára.
Mindemellett a lehetőségek sorába tartoznak a stock animációkkal ellátott audiopodcastek. Vizuálisan nagyon izgalmasak, készülhet például mozgóképes grafikákat tartalmazó előzetes a teljes adáshoz.
A YouTube-nak fontos szerepe van az új közönség elérésében, a segítségével szélesíthető a célközönség. Ha tehát egy mód van rá, töltsük fel a beszélgetéseket erre a platformra is.