SZÉP Kártya elfogadás bevezetése: mire kell figyelni a folyamat során?

2024. május 11.

Ha egy magyarországi kereskedő szélesíteni szeretné a vásárlók körét, akkor az egyik leghatékonyabb módszere ennek az, hogy bevezeti a SZÉP Kártya elfogadásának lehetőségét. Azonban a folyamat során több lépésre is oda kell figyelni, valamint az sem mindegy, hogy melyik szolgáltatást választjuk a kártya használatához.

Ügyelni kell az előírásokra

Ahhoz, hogy egy kereskedő SZÉP Kártya elfogadóvá váljon, olyan TEÁOR-ral kell rendelkeznie, ami a 76/2018-as kormányrendelet 5. paragrafusában szerepel. Erről részletes listát is lehet találni az interneten. Ma már még inkább megéri SZÉP Kártyát elfogadni, mivel januártól eltörölték a különböző zsebeket, a jóváírt összegeket szabadon lehet költeni szállásra vagy éppen vendéglátáshoz kapcsolódó szolgáltatásokra. A kereskedőnek a fizetési eszközről is gondoskodni kell, amiben a Bizpay, a Worldline magyarországi partnere is segíteni tud.

A különböző zsebek eltörlése azért is előnyös, mert így egyszerűbb és könnyebb lett az ügyintézés a kártyabirtokos, a kártyát elfogadó hely számára, de még a munkáltató is jól járt ezzel. SZÉP Kártya elfogadóvá az a bejegyzett gazdálkodó szervezet válhat, ami érvényes adószámmal rendelkezik, valamint a pénzügyi és működési feltételeknek is megfelel. Ez egy termináltól független szolgáltatás, amit külön kell igényelni a szolgáltatónál és online is be lehet nyújtani az igényt. Magyarországon 4 olyan intézmény van, ami SZÉP Kártyát bocsát ki: OTP, MBH Bank, K&H és az Edenred.

Érdemes mind a négy szolgáltatóval szerződést kötni, hogy minél több vásárlót tudjon a kereskedő bevonzani. A terminálra is nagy hangsúlyt kell fektetni, hogy az képes legyen a kártya elfogadására. A szerződéskötési és a jóváhagyási folyamat már abszolút a szolgáltatótól függ, általában néhány hetet vesz igénybe. Felülvizsgálják a kereskedő jogosultságát, jogi követelményeknek való megfelelését és a pénzügyi stabilitását.

Miért előnyös a kereskedőnek?

Természetesen az egyik legnagyobb pozitívum az, hogy növekszik a potenciális ügyfelek köre, ami nagyobb forgalomhoz fog vezetni. Versenyelőnybe kerülhet a többi piaci szereplővel szemben, és az ügyfél-elégedettséget, valamint a visszatérő vásárlók számát is lehet növelni ezzel a módszerrel. A brandépítés, jó hírnév és megfelelő bizalom kialakításában is szerepet játszik és további marketingcsatornákhoz is hozzáférést kapunk.

Mi a helyzet a költségekkel?

A SZÉP Kártya forgalom 3,6%-át, de legalább tranzakciónként minimum 12 forintot jutalékként kell kifizetni. Ez elsőre soknak tűnhet, de ha azt nézzük, 2,5 millió kártya van forgalomban ma Magyarországon, ami egy hatalmas vásárlói potenciált jelent. A díjak pedig minden szolgáltató esetében egységesek, mivel azt jogszabályban határozták meg.

A SZÉP Kártya elfogadás egy olyan lehetőség a kereskedőknek, aminek csak előnyei vannak, így érdemes minél hamarabb elindítani a folyamatot.

Ajánló

A géllakkok tartósságának titkai

A géllakkok tartósságának titkai

A műkörmösök körében felmerülő egyik leggyakoribb kérdés az, hogy vajon melyik lehet a legtartósabb géllakk. Hiszen senki sem szeretne több terméket...

bővebben
Szeretsz játszani? És tudsz is?

Szeretsz játszani? És tudsz is?

Minden bizonnyal számodra is ismerősek Fodor Ákos igencsak híressé vált szavai, amelyek arra hívják fel a figyelmet, hogy soha nem szabad magunkat...

bővebben