Hogyan akciózik egy profi?

2024. május 11.

Ebben a cikkben megmutatjuk, hogyan akciózz úgy, mint egy profi. Ugye szeretnél te is nagyobb profitra szert tenni? Ehhez adunk egy pofonegyszerű, rögtön használható, bevált tippet. Legyen egy kis boltod vagy egy hatalmas webáruházad, ez mindig működik!

Tapasztaltad már, hogy az emberek, mikor megvásárolnak egy terméket, leginkább nem logikusan/racionálisan döntenek? Ekkor több minden szerepet játszik abban, hogy ez miért történik így. Függ a pillanatnyi hangulatuktól, állapotuktól, anyagi helyzetüktől és még sorolhatnánk… Ezeket a pszichológiai okokat fogjuk itt most érintőlegesen megvizsgálni. Amennyiben szeretnél a marketing területén is szárnyalni, kérj segítséget a Klikkmarketingtől!

Te mit választanál?

Van egy termék, ami 350 Ft-ba kerül. Kapsz rá 15% kedvezményt vagy 50 Ft kedvezményt. Melyik ajánlatod választanád és melyiket lenne érdemes?

Az 50 ft-ot választottad? Pedig nem azt lenne érdemes. Mert akkor 300 Ft-ért vetted. A 15%-os akció esetében viszont 297,5 Ft-ba került neked a termék.

Miért van az, hogy az emberek mégis az 50 Ft-os kedvezményt választják? 

Mert az 50 nagyobb szám, mint a 15. Ez egy olyan pszichológiai erő, ami rögtön felülírja az észérveket. 

Nem egy kutatás rávilágított már erre: hiába a kisebb megtakarítás, a vásárlók érzés és az első benyomás alapján döntve sokszor az X Ft-tal csökkentett árat választják az Y%-kal csökkentett ár helyett – feltéve, hogy X szemmel láthatóan, érzékelhetően nagyobb szám, mint Y.

Továbbá az 50 Ft-ot is könnyebb kivonni a 350 Ft-ból, mint belemenni egy százalékszámításba. 

Szóval ne nehezítsük meg a vásárló dolgát, aki vásárolni akar, azt minél gyorsabban, egyszerűbben és kényelmesebben vigyük végig a folyamaton. A Klikkmarketing blogjában erről még többet tudhatsz meg.

Hallottál már a 100-as szabályról?

Dr. Jonah Berger – marketinggel kapcsolatos kutatásokat végez – alkotta meg a “100-as” szabályt. De mit is takar ez: 100 dollár feletti termékeknél használható jól a fix kedvezmény. 100 dollár alatt viszont a %-os kedvezmény jobban teljesít. Miért is? Mert itt már nagyobb számokat fog látni. 

Magyarországon viszont ezzel kapcsolatban lesz egy kis gond: nem sok minden van 100 Ft alatt… Szóval itt leginkább a %-os dolgok fognak működni.

Ezzel most egy kicsit bekavartunk ugye? Nem baj, fokozzuk…

Mire használhatod mégis az árral csökkentett promóciókat?

Ekkor a vásárló pontosan tudja, mennyi marad a zsebében. Sokakat ez arra ösztönöz, hogy ebből vegyenek még valamit. Ezzel a kosárértéket tudod növelni. Ugye érzed? Ez már nem is olyan rossz. Nagyobb kosárérték, elégedett vevő, mire jó még? A márkahűség megalapozására (ha már egyszer nálad vásárolt és elégedett volt, akkor újra vásárolni fog), a márkaismertség növelésére, az érdeklődés felkeltésére és még sok mindenre.

Tisztázzuk a fentieket

  • Magyarországon a %-os kedvezmények működnek alapesetben.
  • Amennyiben nem a rövid távú haszonszerzés a célunk, akkor viszont az árral csökkentett promóciókat érdemes választanunk.

Gondold át a fentieket és ezek alapján képezd az árakat a jövőben!

Ajánló

A géllakkok tartósságának titkai

A géllakkok tartósságának titkai

A műkörmösök körében felmerülő egyik leggyakoribb kérdés az, hogy vajon melyik lehet a legtartósabb géllakk. Hiszen senki sem szeretne több terméket...

bővebben
Szeretsz játszani? És tudsz is?

Szeretsz játszani? És tudsz is?

Minden bizonnyal számodra is ismerősek Fodor Ákos igencsak híressé vált szavai, amelyek arra hívják fel a figyelmet, hogy soha nem szabad magunkat...

bővebben