Mitől függ, mennyibe kerül a Facebook hirdetés?

A Facebook hirdetés sok szempontból olyan, mint egy beszélgetés a célcsoportoddal – de hogy ez a kommunikáció mennyibe kerül, az sok mindentől függ. Az árakat nem lehet egyetlen sablon szerint meghatározni, hiszen minden kampány más és más. 

A célközönség összetétele, a promotálás célja, az időzítés, sőt még a reklámanyag kreatívja is hatással van a végösszegre.

A célzás hatása a költségekre

Ha egy szűk, jól körülhatárolható közönséget szeretnél megszólítani – tegyük fel vásárlásra kész érdeklődőket egy életmód termékeket forgalmazó webáruházban –, az nagyobb versennyel járhat, így a kattintások vagy megjelenések díja is magasabb lehet. Egy szélesebb, kevésbé specifikus célcsoport viszont jóval kedvezőbb áron is elérhető. Ezért fontos, hogy pontosan tudd, kiket szeretnél megszólítani, és ehhez igazítsd a Facebook hirdetés stratégiádat. 

A kampány célja is sokat nyom a latban

Nem mindegy, hogy ismertebbé szeretnél válni, vagy az a célod, hogy az emberek vásároljanak, feliratkozzanak, esetleg kitöltsenek egy űrlapot. A Facebook rendszere mindig arra törekszik, hogy a hirdetéseket olyanoknak mutassa meg, akik a legnagyobb eséllyel hajtják végre az adott műveletet. Ha például vásárlásösztönző kampányt indítasz, mélyebbre kell nyúlnod a zsebedbe, mint egy általános ismertségnövelésnél.

Kreatív tartalom – a siker kulcsa

Hiába a jól célzott kampány, ha a hirdetés unalmas vagy nem kelti fel az érdeklődést. Egy ütős kreatív vagy egy eltalált szöveg sokat javíthat az eredményeken. Minél többen kattintanak az ajánlatodra, annál jobbnak ítéli meg a rendszer – így még kedvezőbb áron jelenhet meg a jövőben. 

Mikor érdemes hirdetni? Az időzítés nem mindegy

A hirdetési díjak időszakonként is eltérhetnek. A népszerű ünnepek környékén – amikor sok cég kampányol egyszerre – jellemzően magasabbak az árak. Nyugodtabb periódusokban viszont olcsóbban tudsz ugyanannyi emberhez eljutni. Ezért érdemes előre gondolkodni, és megtervezni, mikor futtatod a kampányaidat – főként, ha adott erre egy költségkeret.

Mennyit érdemes havonta hirdetésre fordítani?

Nincs univerzális összeg, ami minden vállalkozásra érvényes lenne, de irányt lehet szabni. Aki most ismerkedik a platformmal, annak fontos, hogy elegendő pénzt szánjon a kezdeti tesztelésre. Egy ilyen időszakban a cél az, hogy kiderüljön, melyik célzás, kreatív vagy promóciós forma működik a legjobban.

Mi a helyzet, ha nem saját magad kezeled a hirdetéseket?

Ha nem szeretnél vagy nem tudsz napi szinten foglalkozni a kampányokkal, bevonhatsz egy szakértőt. Az Optimalizált csapata komplex megközelítést kínál: stratégiát tervez, kreatívokat készít, és optimalizálja is a hirdetéseket.

A Facebook hirdetés árát sok minden befolyásolja, de a legfontosabb mindig az, hogy tudatosan tervezd meg a kampányaidat. Ha jól célzol, kreatív megoldásokat használsz, és rugalmasan állsz hozzá az eredményekhez, akkor akár kisebb költségvetéssel is meglepően jó eredményeket érhetsz el.

Iratkozz fel!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Kiemelt cikkek

divatos trendi sportok

Divatos és trendi sportok, amiket érdemes kipróbálni

Az autónyitás profi szakemberrel nem jelenthet problémát

Mi a teendő, ha kizártuk magunkat az autóból?

Az okosetetőkön időzítő és mennyiség is beállítható.

Okosotthon cicáknak? Kütyük és tippek gazdiknak