Ezért látogatják kevesen a weboldalad

2024. július 10.

Az online térben kevés tapasztalattal rendelkezők esetében gyakran előfordul, hogy elkészíttetnek egy honlapot a vállalkozásuk számára, és aztán csak csodálkoznak, hogy azon nincsen aktivitás. Nem tudják, mennyire sok tényezőnek kell jól működnie ahhoz, hogy egy weboldal valóban látogatott lehessen.

Amennyiben a Google hirdetéskezelés olyan hozzáértő kezekben van, mint a SocialWings, akkor bizonyára az esetleges problémák sem maradnak rejtve, viszont ha magad szeretnél utána járni, hol lehet a hiba, összegyűjtöttünk egy pár trükköt!

Az organikus találatok

Arról már bizonyára hallottál, hogy a Google keresőjében kétféleképpen lehet előkelő helyre kerülni: fizetett hirdetésekkel, illetve organikus találatokkal.

Az elsőért, ahogy arra a nevéből is következtetni lehet, fizetned kell, az organikus találatok viszont ingyen vannak. Vagy legalábbis nem kerülnek pénzbe, de energiát azért kell fektetni a jó szereplésbe.

Az organikus eléréseknek azért is van nagy szerepük, mert a felhasználók egy része nem szeret fizetett hirdetésekre kattintani, jobban bízik az organikus találati listában, így ha ott nem szerepelsz jól, akkor – még fizetett hirdetések mellett is – lemondhatsz a potenciális vásárlók egy részéről.

Az organikus találatok világa titokzatos, varázslatos világ, hiszen az algoritmus válogatási elveinek egy része publikus, viszont azt nem lehet tudni, melyik milyen súllyal jelenik meg.

Betöltés, mobilverzió

Az talán logikus is, hogy a Google nem fog olyan weboldalt ajánlani a felhasználóknak, ahol őt kellemetlen élmények érhetik, hiszen a csalódás rá is rossz fényt vet. A tartalom megítélése sok szempontból szubjektív, viszont az biztos, hogy várakozni senki sem szeret. Ha az oldalad 3 másodpercnél lassabban tölt be – a statisztikák alapján – a potenciális vevők kicsit több, mint felét már el is vesztetted.

Részben a sebességhez is kapcsolódik a mobilverzió minősége, hiszen erre a betöltési sebességet külön mérni kell, és persze az sem mindegy, hogy akár rövid várakozási idő után, milyen felületen kell kiigazodnia a látogatónak.

Az emberek több, mint fele telefonról netezik, több, mint kétharmada onnan vásárol. Ha a webshopod nem mobilbarát, le is húzhatod a rolót.

Jól megválasztott kulcsszavak

A kulcsszavak megválasztása és szerepeltetése a honlapon egy külön művészet, nem hiába íródnak folyamatosan vastag könyvek a témában. Laikus fejjel azt gondolják sokan, elég teleszórni az oldalt a választott kifejezéssel, és már készen is vagy, pedig ez inkább kontraproduktív, mint hasznos.

Se túl sok, se túl kevés nem lehet a kulcsszó, és az sem mindegy, hogy hol és hányszor szerepel a szövegben. A jó organikus találati arányhoz egy szűk optimumot kell eltalálni, éppen ezért, ha nem értesz a keresőoptimalizáláshoz, lehet még mindig a legolcsóbb megoldás megbízni egy online marketing ügynökséget.

Ajánló