SZÉP Kártya elfogadás bevezetése: mire kell figyelni a folyamat során?

Ha egy magyarországi kereskedő szélesíteni szeretné a vásárlók körét, akkor az egyik leghatékonyabb módszere ennek az, hogy bevezeti a SZÉP Kártya elfogadásának lehetőségét. Azonban a folyamat során több lépésre is oda kell figyelni, valamint az sem mindegy, hogy melyik szolgáltatást választjuk a kártya használatához.

Ügyelni kell az előírásokra

Ahhoz, hogy egy kereskedő SZÉP Kártya elfogadóvá váljon, olyan TEÁOR-ral kell rendelkeznie, ami a 76/2018-as kormányrendelet 5. paragrafusában szerepel. Erről részletes listát is lehet találni az interneten. Ma már még inkább megéri SZÉP Kártyát elfogadni, mivel januártól eltörölték a különböző zsebeket, a jóváírt összegeket szabadon lehet költeni szállásra vagy éppen vendéglátáshoz kapcsolódó szolgáltatásokra. A kereskedőnek a fizetési eszközről is gondoskodni kell, amiben a Bizpay, a Worldline magyarországi partnere is segíteni tud.

A különböző zsebek eltörlése azért is előnyös, mert így egyszerűbb és könnyebb lett az ügyintézés a kártyabirtokos, a kártyát elfogadó hely számára, de még a munkáltató is jól járt ezzel. SZÉP Kártya elfogadóvá az a bejegyzett gazdálkodó szervezet válhat, ami érvényes adószámmal rendelkezik, valamint a pénzügyi és működési feltételeknek is megfelel. Ez egy termináltól független szolgáltatás, amit külön kell igényelni a szolgáltatónál és online is be lehet nyújtani az igényt. Magyarországon 4 olyan intézmény van, ami SZÉP Kártyát bocsát ki: OTP, MBH Bank, K&H és az Edenred.

Érdemes mind a négy szolgáltatóval szerződést kötni, hogy minél több vásárlót tudjon a kereskedő bevonzani. A terminálra is nagy hangsúlyt kell fektetni, hogy az képes legyen a kártya elfogadására. A szerződéskötési és a jóváhagyási folyamat már abszolút a szolgáltatótól függ, általában néhány hetet vesz igénybe. Felülvizsgálják a kereskedő jogosultságát, jogi követelményeknek való megfelelését és a pénzügyi stabilitását.

Miért előnyös a kereskedőnek?

Természetesen az egyik legnagyobb pozitívum az, hogy növekszik a potenciális ügyfelek köre, ami nagyobb forgalomhoz fog vezetni. Versenyelőnybe kerülhet a többi piaci szereplővel szemben, és az ügyfél-elégedettséget, valamint a visszatérő vásárlók számát is lehet növelni ezzel a módszerrel. A brandépítés, jó hírnév és megfelelő bizalom kialakításában is szerepet játszik és további marketingcsatornákhoz is hozzáférést kapunk.

Mi a helyzet a költségekkel?

A SZÉP Kártya forgalom 3,6%-át, de legalább tranzakciónként minimum 12 forintot jutalékként kell kifizetni. Ez elsőre soknak tűnhet, de ha azt nézzük, 2,5 millió kártya van forgalomban ma Magyarországon, ami egy hatalmas vásárlói potenciált jelent. A díjak pedig minden szolgáltató esetében egységesek, mivel azt jogszabályban határozták meg.

A SZÉP Kártya elfogadás egy olyan lehetőség a kereskedőknek, aminek csak előnyei vannak, így érdemes minél hamarabb elindítani a folyamatot.

Iratkozz fel!

Szeretnél a lényegre törő, válogatott cikkeket és tippeket kapni? Iratkozz fel, és megkapod a heti best of-ot, zaj nélkül.

Kiemelt cikkek

elállási nyilatkozat

2025-2026: így élj a 14 napos elállási jogoddal online vásárlásnál – elállási nyilatkozat 2025: minta letöltése és szabályok

Mi az a turbulencia valójában? – avagy miért ne aggódj, ha rázkódik a repülő

Mi az a turbulencia valójában? – avagy miért ne aggódj, ha rázkódik a repülő

Felpörgött a memória: miért drágul hirtelen a RAM és mostantól meg sem áll majd?

Felpörgött a memória: miért drágul hirtelen a RAM és mostantól meg sem áll majd?

The Next
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.