A mai digitális világban a megfelelő online jelenlét nélkülözhetetlen a vállalkozások sikeréhez. Egy nyerő párosítással ki lehet tűnni a tömegből, el lehet érni, hogy a cég láthatóvá váljon és kiemelkedjen a versenytársak közül. Ennek a nyerő párosnak a két tagja pedig nem más mint a SEO és a PR. A cikkben annak járunk utána, hogyan járulnak hozzá a vállalkozások hosszú távú sikeréhez.
A hírnév és a bizalom kiépítéséhez a PR (public relations) az egyik legfontosabb eszköz. A SEO (keresőoptimalizálás) pedig arról gondoskodik, hogy az online térben a célközönség egyszerűen megtalálja a céget. Eredményesebbé tehető a marketingkampány, ha sor kerül a PR- és a SEO-stratégia összefűzésére. A továbbiakban mutatunk néhány bevált gyakorlatot, amelyeket mindenképpen érdemes alkalmazni.
SEO-optimalizált PR-tartalmak
A SEO jelentősége meghatározó, ezért érdemes használni a kulcsszavakat a PR-anyagokban, például a sajtóközleményekben és az interjúkban. Célszerű változatos horgonyszövegekkel linkelni a céloldalakat. Ezzel erős kapcsolatot lehet létrehozni a márka, a szolgáltatás, a termék, valamint a kulcsszavak között.
Azonban arról nem szabad megfeledkezni, hogy két különálló területről van szó, ezért más megközelítést igényel a két tartalom elkészítése. A PR világában többet számít az izgalmas, jó stílusú tartalom és a kiemelkedő hírérték. Szerencsére a SEO-optimalizálás ezen nem ront, hiszen a jól megfogalmazott PR-anyagokban könnyen el lehet rejteni fontos kulcsszavakat anélkül, hogy azok erőltetettnek tűnnének.
SEO-linképítés és PR-kapcsolatépítés
A SEO világában a linképítésnek meghatározó szerepe van. A PR által növelhető a márka számára generált backlinkek száma, változatossága és minősége. Ugyanis minél többen hallanak a PR-nak köszönhetően a márkáról, annál többen fognak arról tartalmat készíteni. Ezekben a tartalmakban pedig elhelyeznek linkeket, amelyek a márka oldalára mutatnak.
Helyi SEO és PR
A helyi, vagyis lokális SEO és a PR összefűzése azoknak a cégeknek hozhat jó eredményeket, akik a vállalkozásukat egy konkrét helyen működtetik. Ide sorolhatóak például a konditermek, a boltok, az éttermek és a szépségszalonok. A helyi SEO-nak köszönhetően el lehet juttatni az üzenetet azoknak a potenciális ügyfeleknek, akik a közelben tartózkodnak.
A két terület összefűzése egyszerű feladat. Érdemes részt venni minél több helyi eseményen. Így a cég megjelenik a helyi online híroldalakon, valamint a Google Cégprofilra új vélemények érkeznek. Ennek köszönhetően több tartalommal lehet erősíteni a helyi SEO-stratégiát.
Az elemzés fontossága
A PR és a SEO együttes alkalmazásának hatékonysága akkor látható, ha sor kerül megfelelő mérésekre és elemzésekre. Célszerű használni analitikai eszközöket, ilyen például a Google Search Console és a Google Analytics. Ezeknek az eszközöknek köszönhetően nyomon lehet követni a weboldal és a márka teljesítményét a különböző médiafelületeken, valamint a keresőmotorokban. Az elemzések által finomítani lehet a stratégián, és a lehető legtöbbet lehet kihozni a nyerő párosításból.
Ma már a két terület együttes alkalmazására nem csupán lehetőségként érdemes tekinteni, a kombinációjuk a hatékonyság és a láthatóság növelésének kulcsa lehet.