Webshop menedzsment eszközök: 8 legjobb ecommerce megoldás

2020 június 9. | Produktivitás

Az online webshopok elterjedésével óriási közönség vált elérhetővé, szinte egyik napról a másikra. 

Ennek viszont az lett az ára, hogy rengeteg dolgot kell figyelni, követni, mérni. Ezért a webshopok elterjedésével párhuzamosan webshop eszközök hada lepte el a piacot, amik a webshop tulajdonosok életét hivatottak megkönnyíteni.

Számtalan kategóriára fel lehet őket bontani, és minden kategórián belül tucatnyi eszköz létezik.

Mi megpróbáltuk azokat megkeresni, amire szinte minden esetben szükség van, amennyiben valaki egy online webáruházat szeretne felfuttatni.

A kategóriák a következők:

A legtöbb kategóriában több alternatívát is ajánlunk (rendszerint egy olcsóbbat és egy drágábbat), de van, ahol csak a szerintünk abszolút legjobbat mutatjuk be.

A 8 legjobb ecommerce megoldás

Feladatkezelés

Nem csak az online webáruház esetében, de bármilyen vállalkozásnál fontos, hogy képben legyünk a büdzsénkkel, a leltárral, a dolgozóinkkal kapcsolatban.

Erre nyújt remek megoldást a feladatkezelő, ahol követheted, mire mennyi időt szánsz, milyen határidőid vannak, vezethetitek a feladatokat, a célokat, és így tovább.

Ez nem csak, hogy listázza az előttünk álló feladatokat, de segít azokat átlátni is (sokszor naptár nézetben), így sokkal kevésbé fogunk elveszni a teendőink között, és látni fogjuk a heteink, vagy akár a következő hónapjaink alakulását is.

Trello

A Trello az egyik legnépszerűbb feladatkezelő, közismerten egyszerű és letisztult működésének köszönhetően.

Kanban jellegű elrendezésben kis tábláink és kártyáink vannak, amiket csoportosíthatunk, huzogathatunk, vagy akár archiválhatunk is.

Akár több nagy táblát is nyithatunk, ezért alkalmas arra is, hogy ne csak a munkahelyi dolgainkat, hanem a mindennapi, otthoni teendőinket is menedzseljük vele – így ha be kell fizetnünk a csekkeket, vagy be kell vásárolnunk, könnyen meg tudunk mindent találni.

Amennyiben viszont egy kicsit komolyabb eszközre vágysz, ráadásul csapatban kell dolgoznod, akkor az Asana-t ajánljuk.

Asana

Elérhető vállalkozásoknak és személyeknek is. Ez egy SaaS eszköz (software as a service), de mobilra is letölthető a Trellohoz hasonlóan, és ahogy a kategória is sugallja: feladatokat tudsz benne menedzselni, mérni, hozzárendelni.

Nagy előnye, hogy kommunikálni is lehet benne, ezért könnyen együtt tudsz működni egy személlyel – akár a világ másik felén is.

A legkisebb vállalkozásoknak jó lehet az ingyenes verzió is, de a fizetős verzió is teljesen megfizethető, néhány ezer forintért már hozzá lehet férni a prémium feature-ökhöz.

Elemzés és konverzió optimalizálás

Nagyon jó hírünk van:

A legtöbb webshop számára legjobb eszköz egyben a legolcsóbb megoldás is!

Google Analytics

Ingyenes analitikai eszköz, egyenesen a Google-től. 

Képes szinte bármit mérni: 

  • kik használják az oldalunkat
  • milyen céllal
  • honnan
  • milyen eszközről
  • hányan vásárolnak közülük
  • stb.

Bár vannak fejlettebb analitikai eszközök, de az áruk jóval borsosabb, mint a Google ingyenes eszközének, ezért ha az árbevételed nem több tíz / több száz millió, akkor mindenképpen a Google Analytics-et ajánljuk.

SEO és tartalomelemzés

Itt szintén a Google ingyenes eszköze az egyik befutó, míg a másik a piacon található talán legjobb elemző megoldás.

Google Keyword Planner

A Google Keyword Planner nem más, mint a Google kulcsszótervező eszköze.

Ezt a Google Ads fiókodból érheted el. Amennyiben még nincs regisztrációd, azt ajánljuk, hogy mindenképpen hozz létre egyet, mert szükséged lesz rá, amennyiben tervezel a Google-ban hirdetni. Vagy ha reklámozásra nem is, kulcsszókutatásra mindenképpen használni fogod.

Nincs más dolgod, mint beírni egy témát/kulcsszót, és az eszköz rengeteg hasonló találatot fog kidobni, keresési mennyiséggel (azaz hányan keresnek rá havonta az adott kifejezésre).

Nagyon jó ötleteket lehet belőle szerezni, de a probléma az vele, hogy nagyon szoros találatokat ad csak ki.

Ezért tényleg csak azokat az ötleteket fogod megtalálni, amik a legszorosabban kötődnek az általad beírt kulcsszóhoz. Ez pedig nagyon leszűkíti a kulcsszókutatásod eredményességét.

Ezért ha egy (vagy inkább több) szinttel feljebb szeretnéd tolni a tartalomelemzésedet, és hajlandó vagy pénzt is befektetni, akkor a varázsszó nem más, mint:

Ahrefs

Bárkinek, aki tartalomkreálással, blogolással, vagy SEO-val foglalkozik, kötelező ismernie az Ahrefs-et. 

Közel 30.000 Ft-os árat kóstál ennek az eszköznek az induló csomagja, de a többszörösét hozza vissza, amennyiben megtanulja az ember használni. Érdemes róla tutorialokat nézni, hogy a befektetés minél jobban megtérüljön.

Megmutat szinte mindent, a konkurensek tartalmait, a témákat, amik hiányoznak az oldalunkról, a legjobban teljesítő kifejezéseket – mindent, amire szükségünk van!

Email marketing

Az email marketing eszközök piaca ma már nagyon telített, és rengeteg remek megoldást lehet találni az interneten. Mi kiválasztottuk a két talán legismertebbet, de annyira hasonló az összes tudása, hogy ha te másik eszköz mellett teszed le a voksodat, ne csüggedj, nem vesztesz vele semmit!

MailChimp

A magyar piacon talán leggyakrabban használt email marketing szoftver.

Az egyik legnagyobb előnye az ára: a legtöbb ilyen eszközzel ellentétben van egy teljesen ingyenes csomagja. Ez remek lehetőséget adhat a kezdő webáruház tulajdonosoknak.

A fizetős csomagok ára is nagyon baráti, 4.500 Ft-ért havonta szinte az összes prémium feature-höz hozzá lehet férni.

Active Campaign

Ez is egy sokak által használt és szeretett eszköz, viszont egy kicsit más kategóriát képvisel, mint a MailChimp. 

Ez az árán is látszik, mert bár van egy 3.000 Ft körüli induló csomagja, a többi csomag jóval drágább, mint a MailChimp kínálata (15.000 Ft-tól felfelé).

Ahogy a bevezetésben is írtuk, rengeteg jó eszközt találsz az email marketing piacán (pl.: AWeber, Drip, GetResponse), próbáld ki őket, és válassz ízlésed szerint!

Webshop logisztika, fulfillment

Ma Magyarországon komoly probléma a szakember és munkaerő hiány.

Ezt a piac is hamar észrevette, ezért létrejöttek a különböző fulfillment szolgáltatások.

De mik is ezek?

Tulajdonképpen olyan szolgáltatások, amik leveszik azokat a terheket a webáruház tulajdonosokról, amit csak emberekkel lehetne megoldani. Ilyen például a raktározás, csomagolás, szállítás.

Tehát az egész logisztikát át tudja venni egy cég, neked pedig csak az eladásokkal kell törődnöd. 

Webshippy

A magyar piacon az egyik legjobb megoldás kétségkívül a Webshippy Fulfillments. 

Nem csak a szállításig veszik le rólad a terhet, az utánvéteket és a visszárukat is kezelik, így ha valamilyen oknál fogva visszaküldik a vevőid a csomagjaidat, semmi probléma nem történik. 

Az sem jelent akadályt, ha nemzetközi piacon vannak vevőid, mert a Webshippyvel már Szlovákiába és Romániába is kiterjesztheted a tevékenységedet.

Webshop létrehozás

Mivel ezt a cikket olvasod, jó eséllyel van már saját webáruházad. Amennyiben viszont mégsem ez a helyzet, vagy nem vagy megelégedve a jelenlegi megoldásoddal, szeretnénk ajánlani néhányat.

A legjobb ezekben, hogy fejlesztést nem igazán igényelnek (akadnak kivételes esetek), tehát gyakorlatilag mindenfajta szaktudás nélkül tudsz létrehozni saját webáruházat.

Shopify

Az egyik legjobb megoldás, ha nem vagy tech arc, és nincsenek megfelelő forrásaid egy fejlesztő felbérléséhez.

Rengeteg előre legyártott sablont adnak, mind egy külön célpiachoz igazítva (orvosi oldalaknak, ügynökségeknek, sportszer viszonteladóknak, és a többi és a többi), tehát az oldal kinézetét sem neked kell kialakítanod.

A hátránya leginkább az ára, mert minden eladás után jutalékot kér. De ha egy igazán igényes, jól működő megoldásra vágysz, nyugodt szívvel tudjuk ajánlani.

WooCommerce

WordPress-t használsz, elég magabiztosan kezeled és nem szeretnél minden eladás után jutalékot fizetni?

Gratulálunk, megtaláltad a számodra tökéletes webshop megoldást. 

A WooCommerce egy WordPress alapú webshop motor, ami eleinte ingyenes.

Ez azonban bár jól hangzik, de azért nem teljesen igaz, ugyanis bármilyen fejlesztést szeretnél eszközölni az oldaladon, fizetned kell az adott bővítményért.

Shoprenter

A legkomolyabb magyar versenyző a webáruház bérlés piacán

Ahogy a főoldalukon is láthatod, percek alatt el tudod kezdeni a saját webshopod felépítését, mindenfajta szaktudás nélkül.

Az egyik legnagyobb előnye az, hogy szinte mindent kibérlünk, ezért egy nagyon baráti havidíjért cserébe gyakorlatilag mindent megkapunk, amire szükségünk van nem csak rövid, de akár hosszútávon is. A WooCommerce esetében ha fejleszteni szeretnénk, mindig újabb és újabb pluginokat kell megvásárolnunk. A Shoprenternél ez a kellemetlen meglepetés nem vár ránk!

Kiszervezés

Amennyiben a webshopunk már túljutott azon a szinten, hogy nekünk magunknak kell mindent csinálnunk, és szeretnénk kiszervezni a kevésbé fontos teendőinket, szükségünk lesz egy olyan megoldásra, ahol könnyedén találhatunk megfelelő szakembert.

Fiverr

A Fiverr az egyik (ha nem a) legnépszerűbb kiszervezéssel foglalkozó oldal. Szinte bármire nagyon gyorsan találunk embert, legyen szó logó designolásról, szövegírásról, videóvágásról, vagy bármi másról.

Rengeteg szabadúszó vállalkozó van fent, akik már-már túlzottan is alacsony áron meg tudják csinálni mindazt, amit rájuk bízunk.

Az egyetlen hátrány, hogy angol tudásra van szükség. Egyes feladatoknál a Google fordító is meg tudja tenni a dolgát (rendszerint a szabadúszók nagy része nem beszéli túl jól az angolt), de vannak olyan kiszervezésre váró feladatok, ahol elengedhetetlen, hogy pontos, részletes utasításokat adjunk.

Ezért azt ajánljuk, hogy ha te magad nem is beszéled jól az angolt, kérj meg egy ismerőst, aki az általad megfogalmazott szöveget lefordítja angolra. Hidd el, rengeteg félreértést és időt spórolhatsz meg így. 

Vállalkozóként pedig bizonyára tudod, hogy az idő a legfontosabb erőforrásod. Ne vesztegesd el.

Reklámok

Bár ez egy kicsit kilóg a listáról, mert a szó szoros értelmében nem egy eszközről van szó, de mégis az egyik legjövedelmezőbb megoldás lehet, amennyiben az eladásaidat szeretnéd megnövelni.

Facebook reklám

Az organikus elérések a Facebookon soha nem látott mértékben lecsökkentek. Egy idő után azon kapták magukat a Facebook oldal tulajdonosok, hogy a saját követőiket is csak fizetett kiemelésekkel tudják normálisan elérni. 

Ezért ma már a Facebookra érdemes abszolút egy reklámfelületként tekinteni. Az organikus eléréssel szemben viszont reklámplatformként a legjobbak között van.

Ma már olyannyira okos az alap algoritmus, hogy alig kell beállítani valamit a reklámok létrehozásakor, és máris el lehet kezdeni a termékeink népszerűsítését. Az algo pedig folyamatosan módosításokat és javításokat hoz létre, hogy minél több embernek minél jobb konverzióval tudjunk hirdetni.

Google Ads

A Facebook mellett a másik legnagyobb reklámplatform a Google reklámfelülete. Ez nem más, mint a Google kereséskor az organikus találatok előtt elhelyezkedő reklám.

A Facebook-hoz hasonlóan ez is PPC alapú (pay-per-click, vagyis kattintás-alapú), tehát kattintások után kell fizetnünk.

Hogy a Facebook vagy az Ads mellett tedd-e le a voksodat, azt majd a céged profilja fogja megmondani, mert nem mindegy, hogy impulzív vásárlókról van-e szó (tehát meglátnak valamit, és adhoc jelleggel vásárolnak, mint a Facebook-on), vagy pedig tudatos keresést követő vásárlásról (egy Google keresés után, mint az Ads-ben).